niezbędne:
• podstawa nabycia (akt notarialny, prawomocne postanowienie sądu o zasiedzeniu, prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku, akt poświadczenia dziedziczenia), jeśli z dokumentu tego nie wynika numer księgi wieczystej nieruchomości – należy podać nr księgi wieczystej,
• wypis z rejestru gruntów (a niekiedy) wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej,
• wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub zaświadczenie o braku takiego planu,
• zaświadczenie o lasach (zaświadczenia że działka nie jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu ani decyzją wydana w trybie art. 19 ust. 3 ustawy o lasach),
• poza Warszawą (dotyczy tylko sprzedaży) – zaświadczenie dotyczące rewitalizacji (zaświadczenie, informujące czy nieruchomość jest położona na obszarze Specjalnej Strefy Rewitalizacji, czy leży na obszarach rewitalizacji przewidzianych uchwałą rady gminy i czy gminie przysługuje prawo pierwokupu, o którym mowa w art. 109 ust. 1 pkt 4a i 4b ustawy o gospodarce nieruchomościami),
• w przypadku zbywania nieruchomości nabytej przez dziedziczenie albo darowiznę – zaświadczenie z urzędu skarbowego o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn (dotyczy zasiedzenia i spadków nabytych po 11 VIII 1983 r. oraz darowizn od 01.01.2007 r.)
sugerowane /można z nich zrezygnować na zgodne życzenie stron/:
• zaświadczenie od administratora/wspólnoty o braku zaległości w opłatach eksploatacyjnych lokalu – jeśli taki podmiot istnieje,
• zaświadczenie potwierdzające, że w budynku nikt nie jest zameldowany,
• świadectwo charakterystyki energetycznej budynku (przy nieruchomościach zabudowanych).