Informacje dla Klientów Inwestycji „Fabrica Ursus B1”


Informacje dla nabywców lokali w inwestycji „Fabrica Ursus B1”

Szanowni Państwo

poniżej przedstawiamy kilka informacji, które pomogą Państwu przygotować się do podpisania umowy deweloperskiej na inwestycji „Fabrica Ursus B1”

Na Państwa dodatkowe pytania chętnie odpowiemy pod specjalnie dedykowanym do kontaktu w sprawie tej inwestycji numerem telefonu:
22 627-53-40 oraz pod mailem kancelaria@poznanska23.pl

Jak umówić termin spotkania w Kancelarii?

Termin spotkania, w tym dzień i godzinę otrzymali Państwo w zawiadomieniu od Dewelopera oraz dodatkowo w mailu od Kancelarii. W przypadku, gdy nie będą mogli Państwo przybyć na spotkanie w terminie zaproponowanym przez Dewelopera, prosimy o powiadomienie Kancelarii i Dewelopera o tym fakcie. Z uwagi, na fakt iż przy odczytywaniu aktu notarialnego powinien być obecny przedstawiciel Dewelopera, nowy termin spotkania powinien zostać ustalony pomiędzy Państwem, a Deweloperem, o czym Deweloper powiadomi Kancelarię w celu przygotowania aktu na nowy termin.

Jakie dokumenty przygotować na spotkanie w kancelarii?

Dowód osobisty lub paszport. W przypadku obywateli innych Państw może to być również karta pobytu.

W kancelarii trzeba będzie okazać ważny i nieuszkodzony dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport), na obecnym etapie wadliwego działania aplikacji mWeryfikator (zawieszanie się lub nieodczytywanie danych) nie rekomendujemy okazywania dokumentu mDowód w aplikacji mObywatel. Jeśli ktoś z Państwa nie posiada innej możliwości ustalenia tożsamości niż poprzez aplikację mObywatel – prosimy o wizytę w kancelarii 10 min. szybciej, niż umówiony termin – gdyż proces ustalania tożsamości w ten sposób może być czasochłonny, jednocześnie uprzedzamy, że nie zawsze udaje się potwierdzić tożsamość za pomocą tej aplikacji.

Przed sporządzeniem umowy notariusz weryfikuje czy Pani/Pana PESEL nie jest zastrzeżony i jeśli jest zastrzeżony, notariusz nie może podpisać umowy deweloperskiej Proszę upewnić się, że w dniu podpisania aktu Pani/Pana PESEL nie jest zastrzeżony i jeśli jest – proszę o cofnięcie zastrzeżenia.

Umowa majątkowa małżeńska (rozdzielność majątkowa)

Jeżeli pozostają Państwo w związku małżeńskim i podpisali Państwo tzw. intercyzę, prosimy o powiadomienie o tym pracowników kancelarii przed dniem podpisania aktu, przesłanie skanu tego dokumentu do Kancelarii i okazania oryginału Notariuszowi podczas podpisywania aktu.

Pełnomocnictwo

Jeśli nie możecie Państwo osobiście podpisać aktu notarialnego, a chcielibyście zrobić to przez pełnomocnika – informujemy, iż pełnomocnictwo sporządzone w Polsce musi mieć formę aktu notarialnego.

Wzór pełnomocnictwa mogą Państwo w zakładce dokumenty do pobrania, na dole strony.
Więcej informacji, w szczególności w sprawie sporządzenia pełnomocnictwa zagranicą, mogą Państwo uzyskać pod numerem telefonu Kancelarii 22 627-53-40 lub pod adresem email: kancelaria@poznanska23.pl

Czy mogę otrzymać projekt aktu notarialnego przed spotkaniem w Kancelarii?

Oczywiście. Na kilka dni przed datą spotkania w Kancelarii otrzymają Państwo drogą elektroniczną (email) projekt aktu notarialnego dotyczącego Państwa lokalu. Prosimy o zapoznanie się z projektem aktu i o zgłaszanie przed dniem aktu Państwa ewentualnych uwag czy pytań co do jego treści. Nasi prawnicy wyjaśnią Państwu wszystkie kwestie prawne z nim związane (pod nr tel. 22 627-53-40), tak aby samo podpisanie aktu było dla Państwa jak najbardziej komfortowe.

Ile kosztuje akt notarialny i czy można płacić kartą?

Koszty aktu notarialnego otrzymają Państwo przed podpisaniem aktu notarialnego, drogą mailową, wraz z projektem aktu notarialnego. Koszty będą Państwo mogli uiścić przelewem przed podpisaniem aktu bądź bezpośrednio po podpisaniu w kancelarii gotówką, kartą lub blikiem.

Kiedy otrzymam wypis aktu notarialnego potwierdzającego zawarcie umowy? Czy mogę otrzymać wersję elektroniczną?

Po podpisaniu aktu notarialnego Kancelaria sporządza jego wypisy i odpisy, które wyda Państwu, Deweloperowi oraz wyśle do właściwego sądu wieczystoksięgowego. Standardowo przygotowujemy wypisy aktu w formie papierowej, jednakże na Państwa życzenie możemy przygotować dodatkowy, notarialnie poświadczony, odpis elektroniczny Państwa aktu notarialnego. Dokument taki sporządzony w formie elektronicznej (pdf) podpisany kwalifikowanym podpisem Notariusza mogą Państwo wygodnie zapisać na Państwa komputerze, czy też np. przesłać do banku w związku z procedurą udzielania kredytu. Dokument może być używany wielokrotnie. Koszt takiego odpisu jest taki sam, jak koszt jaki Państwo zapłacicie za dokument papierowy.

Jak wygląda procedura wpisu do księgi wieczystej?

Na postawie aktu notarialnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami, Notariusz prześle do sądu wieczystoksięgowego wniosek o ujawnienie w księdze wieczystej prowadzonej dla przedsięwzięcia deweloperskiego Państwa roszczeń wynikających z umowy deweloperskiej.
Zgodnie z Umową deweloperską, po jej podpisaniu otrzymają Państwo od Dewelopera formularz związany z wykreśleniem roszczeń z księgi wieczystej, pod którym to formularzem Państwa podpisy poświadczy notariusz. Formularz ten zostanie złożony do depozytu Kancelarii i zostanie z tej czynności sporządzony protokół, którego projekt również otrzymają Państwo drogą mailową.

Czy będę powiadomiony o wpisie do księgi wieczystej roszczeń z umowy deweloperskiej?

O dokonaniu wpisu Państwa roszczeń do księgi wieczystej Sąd zawiadomi Państwa listem poleconym przesłanym na adres wskazany w akcie notarialnym.
Jeżeli wolą Państwo otrzymać zawiadomienie z Sądu w formie elektronicznej, należy w akcie notarialnym wskazać identyfikator Państwa konta na platformie EPUP, na które Sąd prześle Państwu zawiadomienie.

Zasady przetwarzania danych osobowych w kancelarii.

W związku z czynnościami notarialnymi z Państwa udziałem Notariusz Małgorzata Nowosielska prowadząca kancelarię w Warszawie (00-685) przy ul. Poznańskiej nr 23/2 będzie przetwarzała informacje stanowiące dane osobowe. Jednakże, będzie z nich korzystała wyłącznie do celów związanych z realizacją czynności notarialnych podejmowanych na Państwa życzenie oraz w ramach wykonywania obowiązków wynikających z odrębnych przepisów związanych z tymi czynnościami (np. pobranie opłat sądowych i podatku).
Więcej informacji o przetwarzaniu Państwa danych osobowych znajdą Państwo w dziale Dokumenty do pobrania na dole strony.

WZORY DOKUMENTÓW DO POBRANIA

WZÓR PEŁNOMOCNICTWA

(obowiązuje od dnia 18 listopada 2024 r.)

(link)

 

WZÓR PROTOKOŁU DEPOZYTU

(obowiązuje od dnia 02 kwietnia 2025 r.)

(link)

 

 

WZÓR RODO DLA BANKU

POBIERZ

 

WZÓR ZGODY NA WYKREŚLENIE

(obowiązuje od dnia 02 kwietnia 2025 r.)

(link)

 

WZÓR RODO KANCELARII

POBIERZ

 

Więcej przydatnych informacji i linków znają Państwo w naszej Bazie Wiedzy (link)

Mamy nadzieję, że w trakcie wizyty w kancelarii otrzymaliście Państwo wyjaśnienia we wszelkich kwestiach dotyczących dokonywanej czynności notarialnej. Jeśli po wizycie powstały jeszcze jakieś kwestie – jesteśmy cały czas do Państwa dyspozycji.

Bylibyśmy bardzo zobowiązani, gdyby Pani/Pan/Państwo udzielił/a/li opinii o naszej kancelarii.

Opinię lub ocenę („w gwiazdkach”) można dodać wchodząc na Google i wpisując:

Nowosielska notariusz,

Opinię lub ocenę można też dodać korzystając z przycisku poniżej lub skanując kod QR (poniżej)